Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sköna majdagar

2016-06-01 08:23:00 i Allmänt

Vilka underbara dagar vi fick i slutet av maj och juni ser ut att börja lika fint. I måndags rensade jag i landen. Detta land är tyvärr rätt översållat med gräs i många av perennerna så jag ska gräva om det i höst.
Vidar sov i skuggan av den blommande häggen.
Denna doft alltså. Man blir ju berusad så här i försommartider av alla fantastiska dofter naturen bjuder på!
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar