Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Skogen

2016-06-22 22:06:00 i Allmänt

Jag och Major, augusti 2015, Rajastrand.
Det finns en sak jag är beroende av. En sak jag måste ha för att vara hel som person. För att må bra, känna optimism och tilltro till livet. Det kan låta som en banal sak men jag är beroende av att få vara ute. Få röra mig i skog och mark, känna frisk luft, hur skogen doftar, hur tallmon känns under mina fötter. Jag blir på riktigt en betydligt sämre människa av att vistas för mycket inomhus. Jag blir trängd, får humörsvängningar och blir deppad. En stund utomhus varje dag, oavsett väder och årstid, är ett måste för mig. Nu när jag varit sjuk har jag knappt varit ute något alls så ni kan tro att det var fantastiskt i kväll när jag tog vagnen med en sovande bebis och en glad Jax vid min sida och gick en skogspromenad. Äntligen! 

Skriv en kommentar