Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Midsommar

2016-06-26 22:47:24 i Allmänt

På midsommar ska man plocka blommor, det hör till! Här har jag plockat ett gäng favoriter att binda kransar av till midsommarstången.
Tremänningarna Wilma och Vidar myser. Farmor Kikki har köpt en vagn som vi kan ha när vi är uppe i Raja, smidigt att slippa frakta vår vagn varje gång.
Gott med jordgubbstårta!
Dans runt midsommarstången! Så himla kul!
Vidar myste hos Noi men nästa år är han säkert med och kör "Små grodorna"!
Familjebild!
Allt gott på en tallrik!
Vi gick ner till sjön så hundarna fick bada och svalka sig i värmen.
En annan liten badare men han fick nöja sig med diskhon.
 
På midsommardagskvällen hade jag och Christoffer en dejt. Med oss hade vi Major. Vi tog en båttur på Lillraijan i världens finaste sommarväder.
Vi spanade in hjortronblommorna och det ser ut att bli ett bra hjortronår, hoppas hoppas!
Grusväg och midsommarblomster - sommardrömmen.
I dag hängde vi på badstranden.
Thomas och Vidar njöt av sommardagen.
Vi tror att Vidar känner sig nöjd med sin allra första midsommar. Vi är då väldigt nöjda med helgen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Ser ut som en alldeles fantastisk midsommar! Härligt att få ha vädret med sig efter några år med kyla.
Svar: Ja, verkligen! Det var ju en kanonhelg rent vädermässigt! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar