Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

På banan igen

2016-07-05 16:18:33 i Allmänt

Äntligen! Det känns som att jag är tillbaka till mitt vanliga jag, kanske lite trött fortfarande efter sorkfebern men jag orkar betydligt mer nu än för bara en vecka sedan. Jag har påbörjat en något försenad sommarstorstädning. Jag tar rum för rum och putsar fönstren, duschar blommorna, dammtorkar överallt (tavlor, lister, ytor, garderobsdörrar). tvättar kuddfodral/filtar/mattor och slutligen dammsugs och skuras det. Har gjort vardagsrummet, köket och i dag fick gästrummet sig en omgång. Så skönt! Mitt mål är att huset ska vara färdigstädat innan jag åker till stugan nästa onsdag (AAAH, bara drygt en vecka kvar, hurra!).
I dag har jag och Vidar myst på. När han sov förmiddagsluren städade jag och efter lunchen hälsade vi på hos grannarna Jan och Yvonne, så mysigt! När Vidar sov sin andra omgång fixade jag hos hönorna och fortsatte med trädgårdsfix (är dock lååångt efter med allt, men jag hinner det jag hinner). Brukar tänka på en skylt som gammelmoster Lillan hade i sin trädgård när hon bodde i Skräddarbo (hon har flyttat till lägenhet nu, fyller ju ändå 90 i höst!): "Min trädgård är inte misskött, bara härligt vildvuxen!". Jaja. Gräsmattan är fin i alla fall. Den sköter Christoffer med bravur. Vet ingen som klipper så noga.
 
 

Skriv en kommentar