Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kompisbesök och styrelsemöte

2016-07-06 22:09:24 i Allmänt

I dag har Vidars kompis Viking och hans mamma Evelina hälsat på. Vi gick promenad i blåsten och sen fikade vi hallonsmoothies. Viking är fem veckor äldre än Vidar och det är som att Vidar tänker: Åh, tänk när jag också kan sitta själv! Det blir bara roligare och roligare med de små krabaterna för nu integrerar de ju med varandra!
I kväll har jag handlat och varit på styrelsemöte på brukshundklubben. När jag kom hem sov Vidar men jag hoppas han vaknar snart för mina bröst vill ammas, haha. Upplever att jag har ännu mer mjölk nu än i början av amningsperioden. Är det normalt? I och för sig har ju Vidar större magsäck nu och äter mer och mjölkmängden anpassas ju till hans behov men han har ju börjat äta gröt och ett mål mat om dagen så jag tänker att mjölken därför borde blir mindre - när den ersätts av andra mål? Hm. Nu läcker det mest hela tiden tycker jag och har jag inte ammat på fyra timmar känns det som att brösten ska sprängas!
Nu har jag varit ute och tittat på när Christoffer ringtränat Major och det såg jättefint ut. Major ska ställas ut i Junsele den 30 juli.
 

Kommentarer

Vad mysigt att Vidar har en vän i samma ålder. De kommer säkert ha stor behållning av varandra när de blir äldre.
Svar: Ja, det är jättekul! Ja, tänk vad de kommer att springa runt och busa om några år ;)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar