Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det perfekta ägget

2016-07-12 09:32:51 i Allmänt

'
Detta är det perfekta ägget för mig. Det kommer från en lycklig Hedemorahöna som får vara ute och äta gräs. Gulan är mörkt knallgul och lagom i konsistensen efter en mästerlig kokning av undertecknad.
Våra tisdagsplaner är mammaträff, besök av svärmor/farmor, packning av det sista inför avfärd i morgon och myskväll tillsammans i kväll efter en liten miniperson somnat. Hoppas ni får en fin dag!
 
 

Kommentarer

Ser verkligen ut som ett perfekt ägg, ett rakt mellanting mellan ett hårt och ett mjukt ägg. Ännu bättre är ju att det kommer från en glad höna :)

Skriv en kommentar