Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Semmelfika

2016-02-07 10:00:21 i Allmänt

I går var en riktig mysardag. Vi gick en promenad runt byn i snöyran och sedan kom mamma och pappa över med minisemlor som vi kalasade på. Sedan dök Emily upp för att beskåda Vidar som sov sig genom hennes besök men nog kunde hon konstatera att han var pappa upp i dagen allt till Christoffers stora förnöjsamhet, hehe. Sedan följde jag Vidars bana och sov en stund medan Christoffer for ut med skotern. Till middag lagade vi älgkalvsfrikadeller, en favorit hos oss båda, och sedan blev det myskväll för hela slanten! Känns fortfarande lite konstigt att vi har en till medlem på våra myskvällar. En sprattlande liten bebis som sover och äter om vartannat och gör han inte det så tittar han på oss med stora, undrande ögon.
Jag har ju en liten historik kring semlor. HATADE semlor under en lång tid och gjorde till och med en protestgrupp mot dem på Facebook med min forna studentvän Johan Boman. Nu har jag dock kommit till sans och insett att om man äter hemlagade semlor, gärna små, med mycket kardemumma och bra, krämig fyllning så är de goda. Men de där jättesemlorna som bara är torra och mjäkiga - de går fortfarande bort!
Nu inväntar vi att vår avkomma ska vakna (han verkar gilla att sova länge om förmiddagarna) och sedan ska vi åka till Månsberg och hälsa på farmor och Thomas!
 
 

Kommentarer

Imit
Håller med. Ingen semmelmänniska men minisemlor med god fyllning är gott!

Längtar till att jag får beskåda Vidar och krama dig. Tur vi ses snart!
Anna
Jag äälskar semlor, hembakta! Köpesemlor går bort, dem räknas lixom inte ens.. 😉

Maja

2016-02-07 - 19:15:59
Jag hade lätt kunnat joina er facebook-grupp, haha. Och inte har jag lyckats lära mig äta dem än men beror nog mest på att jag inte gillar grädde och att jag inte tål mandelmassa. Dock ser jag ju att det kommer så himla mycket nya smaker så kanske borde prova något annat och bli såld på det, istället för den "klassiska semlan". :-)
Anonym
Haha....jag visste väl att du skulle bli vuxen någon gång du med 😉
Har också en komplicerad relation till semlor. Köpesemlor är ofta väldigt torra kan jag tycka. Sen gillar jag ju inte heller mandelmassa och när jag var yngre så fanns det ju i princip bara sådana att köpa. Men idag finns det ju så mycket olika fyllningar att välja emellan så det går ju som tur var att välja bort mandelmassan. Men hemlagade semlor gillar jag bäst :)

Skriv en kommentar