Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Detaljer i huset

2016-02-15 19:49:00 i Allmänt

Ljusgrå och matt ljusgrön. Två favoritnyanser.
Böcker på cementblock och gamla brädor.
Koffertsamling (och dammsamling...).
Mormors gamla gardiner i lin och ett lagårdsfyndat fönster.
Hemlig ask på gammal byrå.
Några favoritböcker. Ja, inte den gamla dock. Den står mest där för syns skull.
Är så jäkla kär i tapeten i barnkammaren!
Tulpaner i köket.
Mässing och Carl Larsson. Bra kombo.
Hemägg. Guldgåva varje dag!
Klorofyllgrönt och solsken.
Ek och den där gröna nyansen jag älskar.
Och här, en alldeles ny husdetalj sovandes i ett soffhörn. Megamjukt huvud och spretiga, långa bebisfingrar. Bästa detaljen nånsin.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Maja

2016-02-16 - 21:32:41
Härliga små glimtar från ert hem! :-)

Skriv en kommentar