Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Välsignade jullov!

2016-12-22 19:54:00 i Allmänt

Den här bilden tog jag precis innan middagen. Vi åt tomtegröt jullovskvällen till ära. Christoffer jobbar även i morgon men vi tjuvstartar julledigheten lite i kväll. En av mina absoluta favoritjulprydnader är den röda klassiska ljusstaken på bordet.
Det fina blomsterarrangemanget på bordet fick jag i dag vid min avtackning. Jag har ju skrivit tidigare om att jag sagt upp mig från "halva mitt jobb". Jobbade alltså på två skolor förut och nu ska jag endast jobba kvar vid Malgomajskolan. Det var så fint vid avslutningen i dag och nog kändes det lite i hjärtat att säga hejdå till den skola där jag började min lärarkarriär. Jag sa till eleverna att det är viktigt att vara modig och våga prova nya saker, men det är inte utan att jag känner mig lite rädd också - fast på ett bra sätt. Tillsammans med blommorna fick jag även inte mindre än sexton handgjorda praliner från fantastiska Pralineriet så nog ska jag mumsa på en nu minsann!
 
 

Kommentarer

Monika Helena
GOD JUL! Kram.

Skriv en kommentar