Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Dags för kräftskiva!

2016-08-19 08:51:18 i Allmänt

I eftermiddag åker vi till Månsberg där det vankas kräftskiva. Jag älskar kräftor! Min dröm är typ att fiska kräftor som Emil gör i Lönneberga och sedan koka dem och göra allt liksom på riktigt. Färdiga från Ica funkar ju men de har ju inte "Emil-charmen" över sig. Å andra sidan behöver ju ingen stackare riskeras att bli biten heller...
Sitter och skrattar för fullt åt Vidar som gapskrattar varje gång jag tittar på honom. Vilken glädjespridare ett litet barn kan vara! Nästa vecka ska jag skriva ett längre inlägg om hans utveckling, rutiner och övriga förehavanden. Insåg när jag skulle skriva i "Fylla i-böckerna" att man glömmer väldigt fort. Ha en jättefin helg!
Sekvensen där Emil flyger upp ur sin säng för att undersöka vem det är som skriker så fasansfullt i rummet intill. Längtar till vi kan titta på alla Astrids filmer tillsammans med Vidar! Bildkälla: www.youtube.com
 
 

Skriv en kommentar