Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kärt återseende

2016-04-20 07:52:00 i Allmänt

I går hade jag och Vidar ett mycket fint besök, nämligen min klass och den klassföreståndare de har nu under min föräldraledighet.
Jag bjöd på tunnbröd, filmjölkslimpa, snickerskaka och jordnötskaka och så pratade vi om allt som hänt sen sist och jag kände ännu mer hur mycket jag saknar jobbet. Just det där att prata med ungdomar och få ta del av vad som händer i deras värld. Men när de berättade om nationella prov kände jag ändå att det är ganska gott att vara hemma och snusa på bebishuvud hela dagarna, hehe.
Den här brödkorgen fanns här i huset när jag flyttade in och det är ett vackert konstverk tycker jag!
I dag får vi besök av Vidars farfar Sten-Åke och hans Noi. Vad de ska tycka att han vuxit sen i påskas!
 
 

Kommentarer

Mmmmm, SNICKERSKAKAN!!
Svar: Ja, alltså den var så jäkla smarrig att jag och Christoffer övervägde att sätta hänglås på frysboxen.... :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar