Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ett foto i timmen: söndag sjuttonde april

2016-04-17 22:43:00 i Allmänt

Här kommer ett inlägg om min söndag berättat genom bilder tagna under dagen.
09.00 - Började dagen med att äta långfrukost med mina fina gäster Ida och Jessica.
10.00 - Vinkade hejdå till tjejerna och gick ut och inspekterade Christoffers städning av hundgården.
11.00 - Promenad!
12.00 - Mys med mormor och morfar på gården. Vidars tandlösa tokleenden får en ju att smälta!
13.00 - Hängde ute med hönorna och njöt lika mycket som dem av det fina vårvädret.
14.00 - Lämnade Vidar hos mormor och morfar och cyklade iväg till Robin för att titta på hans jämthundsvalp Storm.
Okej. Jag fuskar. Det får bli två bilder kl. 14.00 på grund av att man aldrig kan få för mycket valpbilder.
15.00 - dags för mellis innan hundträning: fil och ugnsrostad granola.
16.00 - Lydnadsträning med Imra som precis är på väg ut ur löpen. Bitvis kanonfin följsamhet och bitvis hjärnan på annan planet, ungefär som vanligt med andra ord. Hehe!
17.00 - Sopsortering. Tror ni är glada att slippa den bilden.
18.00 - Hem för utfodring av mig själv och min avkomma för att sedan hasta iväg till styrelsemöte med byaföreningen och det har jag heller ingen bild på. Det får bli ovanstående dagsfärska bild, vy över en del av byn. Se så mycket snö som smält bort!
20.00 - "Mästarnas mästare" på tv. Christoffer sitter alltid så här, längst ut på soffkanten, när det är spännande!
Mysig och händelserik söndag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Madde
Så fina bilder! Och Vidars leende, jag tror jag dör!
Svar: Tack! Ja! Visst är det gulligt? Blir stolt i mammahjärtat, haha!
Carolina Lidström

Maja

2016-04-18 - 19:13:11
Va härligt med vänbesök! och vilken fantastisk söndag och vad mycket ni hinner med att göra. :-)
Svar: Ja, det var så himla mysigt att träffa dem och att de kom hit och hälsade på från Umeå! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar