Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Visa från Utanmyra

2015-09-06 16:52:00 i Allmänt

Söndag
Omsöm regn, omsöm sol
septemberluft
ett huvud med tusen intryck
efter två dagars utbildning
ett grusigt golv
glada hundar
ett lugnt sinne
två nya hönor i flocken
ett hönshus som ska städas
något litet som kanske känns i magen
så svårt att veta riktigt
men ett litet fladder då och då
Jan Johanssons flinka pianofingrar
som spelar genom mina högtalare
anmälningar som ska skickas
papper att skriva under
böcker att läsa
hösten kommer med projekten
tänker att pianot nog är det vackraste intrumenten 
när tonerna kommer i samklang
lite om nuet
lite om en söndag i september
 
 
 

Skriv en kommentar