Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Utbildningskväll

2015-09-16 21:57:06 i Allmänt

I kväll har jag varit på klubben för utbildningskväll inför instruktörsutbildningen jag ska gå. Vi har redovisat våra presentationer. Mitt ämne var Hunden och Lagen så nu vet jag allt om jaktförordningen, tillsynslagen, Jordbruksverket och Länsstyrelsens ALLA regler och rekommendationer! Eller, nja. Det är en HEL DEL. Men jag kan mer än vad jag kunde innan och sammanfattat det viktigaste har jag gjort. Vi gick även igenom vår andra läxa: hunden och relationen. Fick många aha-upplevelser när jag gjorde testet. För att sammanfatta det kort: när nästa hund kommer in i mitt liv är konsekvens något jag ska lägga ännu större vikt vid. Det är så himla kul att utbilda sig inom detta!
Nu har Major, som varit hos mamma, pappa och Imra i kväll, däckat här på golvet och jag sitter och äter min kvällsgröt kryddad med kardemumma och toppad med banan efter tipset jag fick från några av er, tack! Hoppas att det hjälper. Har typ "träningsvärk" i högra vaden. Fick också tips av en kollega som är idrottslärare att kontrollera om jag snedbelastar höften när jag går och att det i sin tur kanske påverkar vaden. Är för alla metoder just nu för att motverka de hemska sendragen, huvva!

Kommentarer

Frida
Den kramp/senadrag du har är jättevanligt som gravid! Jag har hört hundra anledningar till varför.. Hade så med alla tre och det inträffade alltid på natten. För mig hjälpte det att vinkla tårna uppåt, gjorde jag tvärtom gjorde det fruktansvärt ont!
Svar: Ja, det gör verkligen ONT! Nu har jag pepprat mig själv med bananer i några dagar och har sovit tre nätter utan sendrag så jag hoppas det hjälper :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar