Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Skördelycka

2015-09-30 19:44:00 i Allmänt

Vilken rikedom det är att gå ut i trädgården och hämta fina morötter direkt ur jorden. Min farmor och farfar som bodde här i huset på gården innan oss var storodlare och inspirerad av farfars potatisförsäljning sålde jag som åttaåring morötter till mina lärare i skolan. Vilken affärskvinna man var, va! Nu ska jag tända ljus och tina upp efter kvällspromenaden. Det börjar bli kyligt om kvällarna nu. Hösten smyger allt närmre inpå oss.

Skriv en kommentar