Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Inskrivningen hos barnmorskan

2015-09-03 17:27:00 i Allmänt

Den 17 juni, precis innan min semester, skrevs vi in hos barnmorskan. Två nervösa blivande föräldrar gick upp till barnmorskans rum. Jag hade dragit till med en liten vit lögn på jobbet och sa att skulle till Musikskolan och fixa några saker. Vi kom in i rummet och jag fick göra en massa prover och så fick vi ställa frågor. Som jag misstänkt hade jag lågt järnvärde (som de flesta blivande mammor får) så jag blev rekommenderad att äta järntillskott och vid det senaste besöket hade järnvärdet ökat, hurra! De övriga värdena var normala och det kändes spännande men också nervöst att gå därifrån med denna bok i handen.
 

Kommentarer

så spännande! lycka till! :)
Svar: Tack så mycket! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar