Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Första gravidkrämpan är här...

2015-09-16 07:30:12 i Allmänt

Så var tiden inne för den första "gravidkrämpan" så här långt (förutom den där tröttheten i början). Jag är nu i vecka 23 och vaknar på nätterna av fruktansvärda sendrag i vaderna, särskilt den högra. På morgonen känns det som om jag gjort tåhävningar hela natten! Tog upp detta med mina jobbarkompisar och de sa att det kan vara magnesiumbrist - kemilärarna sa att jag kunde hämta magnesium i deras kemiförråd på skolan, haha!

Kommentarer

Therese Bjärstig

2015-09-16 - 18:36:33
Bananer!!!! Käka bananer :-) det tipset fick jag och det hjälpte iaf mig!
Svar: Tack för tipset! :)
Carolina Lidström
Maria Fornlöf
Instämmer med föregående talare, bananer is the shit ✌️
Drick Ramlösa, det funkar för mig. Får sådär lite nu och då fast jag definitivt inte är gravid :-)
Svar: Eller? ;) ;) ;) Ska testa Ramlösa!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar