Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lite nytt och lite gammalt

2015-10-05 17:45:00 i Allmänt

Tänkte jag skulle visa er vår "höstpiffade" soffa och en ny lampa som alla i min närhet tyvärr verkar avsky...
Kolla vad fin lampan är!
Håller ni inte med? Eller sällar ni er till lamphatarna? Det är alltså en "naken" glödlampa med fina glödtrådar vilka ger ett mycket fint och mysigt sken. I går bjöd jag på fika här och när jag kom in i vardagsrummet hade pappa släckt den här lampan och tänt golvlampan bakom istället. Snacka om utfrysning av den fina, nya lampan!
Kuddarna är också nya!
 
 
 
 

Kommentarer

Pappa
Din nya lampa påminner mig om fysiklaborationer på gymnasiet. Det skarpa ljuset slår mot mina 60-års näthinnor.
Skulle mamma Dagnys levat skulle hon utbrustit: Men huvva sä start ä lyse du ha Carolina, vi ett fo släck ä dannä !
Tacka vet jag den milda 40-talslampan med det milda skenet du har i hörnet.
Svar: Och hon skulle även ha tillagt: Å e hännä brinn då lampän överallt!
Carolina Lidström
Tycker både lampan och kuddarna var riktigt fina. Så mysigt det blev :)

Angående att spara sina uppgifter på metromode så går det inte just nu :( men teknikerna jobbar på det för fullt så snart ska det bli enklare att kommentera!
Åh vad fint och mysigt det blev! Men va, jag tyckte lampan var superfin, håller inte med din pappa. Gillar att den är originell, tycker det är lite av charmen!

Skriv en kommentar