Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fredagslugnet sänker sig

2015-10-30 16:10:06 i Allmänt

Christoffer har lagat en älggryta som står på spisen och puttrar. Jag ligger under yllefilten och vilar efter ett första varvs målning av det som ska bli min nya klädkammare. Skymningen faller utanför fönstret. Snart säger vi hejdå till oktober. Jag har lite blandade känslor inför november. Det brukar alltid vara en skavig månad med död, avslut och en väderlek man inte kan stänga ute. Jag hoppas innerligt att 2015 års november behandlar oss alla snällt. Här under yllefilten känns det tryggt i alla fall. Hoppas ni alla får en fredlig och fridsam fredag. Det ska vi ha. 
 

Kommentarer

Maria

2015-10-30 - 18:33:16
Så fin bild
Maria

Skriv en kommentar