Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En höstmorgon

2015-10-04 09:25:00 i Allmänt

I går morse vaknade vi upp till en krispig morgon med strålande sol och plusgrader som precis börjat tina bort nattens frost. Det var en härlig morgonpromenad jag och hundarna fick. Eftersom det var så fint passade jag på att ta med mig kameran.
Älskar höstens färger. Vem gör inte det?
Titta bara!
Som guld i skogen.
Finaste byn!
Jax och Major traskade nöjda vid min sida efter lite spring i skogen. (Eller i alla fall Major, Jax skulle mest troligt sticka iväg för att söka älg om jag knäppte loss honom från selen).
Hönorna och tuppen gillade också gårdagens väder och pickade runt i pallkragarna. En av hönorna låg i ett rede i färd med att värpa. De är bra på att hålla koll på varandra och när en höna saknas brukar jag alltid kolla var hon är för säkerhets skull.
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar