Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Måndagsblues

2015-11-02 19:40:00 i Allmänt

Den här dagen går väl inte till historien som en av de bättre i Fröken Lidströms liv. Har känt mig väldigt gravid i dag. Dåligt tålamod vilket en stackars klass fick erfara, överkänslig (var till exempel på väg att börja gråta då en elev sa att han tyckte att jag var en bra lärare och att det var tråkigt att jag ska vara föräldraledig nästa år, höll mig dock från tårar), extremt trött, halsbränna från hell och en liten bebis som trycker undan alla inre organ och gör mig andfådd för minsta lilla. Förlåt för gnäll men i dag bara måste jag få klaga lite. Dagens ljusglimt var dock att Lena, min barndomsvän, kom och drack te och pratade. Mysigt! Dessutom var jag nyss hos hönorna och de ger mig alltid ett sådant behagligt lugn i kroppen. Tog upp en höna och strök hennes fjäderdräkt och det känns som att stryka på silke, så mjukt! Så, lite måndagsblues här på bloggen. Nu ska jag göra mig en smoothie med 843929 vitaminer i så morgondagen blir bättre.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Huva, jag funderade precis på hur jag ska klara två månader till, kommer jag ens kunna röra mig?! Tycker magen är så stor och ibland trycker det på och är så trångt att jag bara mår illa och knappt kan äta. Men så visade det sig idag när jag var på kontroll att jag är bra mycket mindre än var jag var med Aron, och det gick ju bra då så då lär det väl gå bra den här gången med. :)
Min kurva pekar dock rakt neråt, så nu är jag nervös över nästa ul, att det ska visa sig att bebis inte växer som den ska.
Tur att det kommer bättre dagar efter de här lite sämre! Kram

Skriv en kommentar