Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Halsbrännan från helvetet

2015-11-28 02:06:28 i Allmänt

Under graviditeten har jag lyckligtvis varit skonad från diverse krämpor men nu har jag drabbats av halsbrännan från helvetet. I detta nu gör det så ont att jag har vaknat och inte kan somna om. Det gör så himla ont! Har ni något tips på vad jag kan göra för att lindra detta? Hoppas. Jag tar tusen gånger hellre sendrag i vaderna (som jag inte känt av sen jag fick tipset om att äta extra banan) än detta. Hemska, hemska halsbränna. Det känns seriöst som om min hals ska brinna upp! 

Kommentarer

Anonym
Havregryn! Åt alltid ett par matskedar med havregryn vid halsbränna. Fungerade bra för mig! Mot slutet hade jag alltid en kopp med havregryn framme och så tog jag en sked med jämna mellanrum under dagen.
Svar: Tack för tipset! Det ska jag testa! :)
Carolina Lidström
Jessica
Jag vet precis hur du har det. Jag hade det med alla barnen men värst med Arvid. Jag hade alltid samarin med mig. Än idag kan jag hitta några påsar i olika väskor som jag inte haft på länge!
Svar: Aha, samarin! Det kan jag också testa. Ja, alltså halsbränna gör så sjukt jäkla ont. Har aldrig haft det förr men fick en chock av smärtan, fy! Kram!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar