Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Gravidfotografering

2015-11-19 21:25:00 i Allmänt

En söndag för två veckor sedan kom Hannele ut till Dalasjö för att fotografera gravidbilder. Vi hade sådan extrem tur med vädret och fotoljuset. Hannele är en föredetta elev till mig och helt självlärd på att fota. Kontakta Hannele på hennes hemsida HÄR om du vill ha en kompetent, personlig och jordnära fotograf som anpassar fotograferingar helt efter dina önskemål! 
 
 
 
Major ville också vara med på ett hörn och vakta magen, hehe. 
Tack fina Hannele för att du ville föreviga mig i detta tillstånd! Bilderna kommer att bli ett fint minne över bebisens "första tid". 
Nu har jag pluggat färdigt för denna kväll och får nu hoppas att mina förberedelser inför examinationen för instruktörsutbildningen räcker. Vi åker upp till Boden i morgoneftermiddag men hem redan på lördagkväll. Det känns bra. Då ska jag ta tag i alla eftersatta saker här hemma på söndag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Johanna L
SÅ vackra bilder! Du strålar!
Svar: Tack Johanna! Hannele är en fantastisk fotograf! :)
Carolina Lidström
Linda Berg
Ååååh vad fina bilder!! Nu längtar jag ännu mer till Januari <3
Svar: Jag med! Tycker att vi kan speeda upp tempot lite, samtidigt som jag njuter av att kunna planera min tid heeeelt själv med hänsyn till baaaara mig själv ;) Ett litet tag till i alla fall ;)
Carolina Lidström
Svärmor
Jättefina bilder! Och när inte husse vill vara med på bild så har du "kelgrisarna" att ta till :)
Men, vad magen såg stor ut! Säger som Alexander: - har gissat fel på vikten, det där blir en stor unge, med den magen!
Tänk vad vi alla skall bli "pjöllret" när bebisen kommer. Hoppas ni har förberett er bra, för vi kan vara dom som är jobbigast ;) Kram, kram
Svar: Precis! De är bra att ha ;) Jax hade nog också velat vara med men han jagade just den dagen och hade inte tid ;) Ja! Visst har magen växt? Nu är den inte under nån kurva, hehe. Ska bli intressant att mäta i dag hos barnmorskan. Haha, det får man bli! Bebisar har liksom den inverkan på en, särskilt om man blir farmor för första gången! Vi ses nästa helg, det blir kul! :)
Carolina Lidström

Therese Bjärstig

2015-11-20 - 07:44:11
Men så underbara foton! Vilken skatt!!! Och jag gillade nog särskilt när Major var med på ett hörn, verkligen "ni" på något sätt! Ha en underbar dag!
Svar: Ja! Haha! Tänkte på det jag med! Utan hund är man ju liksom bara halv ;) Tack detsamma!
Carolina Lidström
Kristina Grahn
Sååååå vackra bilder och Du är sååååå vacker! Jättefina outfits du har också! Passar dig jättebra ❤️❤️❤️ Stor kram!
Svar: Tack snälla! :) Känns roligt att ha kvar dessa bilder! Jag ska förstora någon bild :) Kram till dig!
Carolina Lidström

MADDISENJ.SE

2015-11-20 - 14:55:56
Wow vilka vackra foton!
Svar: Tack! :)
Carolina Lidström
Åh, vad fin du är!!! Och ljuset. LJUSET.
Svar: Tack snälla du! Jag vet! Ljuset var verkligen helt magiskt!
Carolina Lidström
Marion
Men wow!
Vackra du!
Och vackra bilder!
Magiskt ljus!
Duktig fotograf!
Svar: Tack snälla Marion! Ja, hon är riktigt duktig på att fota och hitta det rätta ljuset och den rätta känslan i bilderna! :)
Carolina Lidström

sissi

2015-11-21 - 11:13:20
Åh så vackra bilder, snart börjar det bli dags för mig också att ta finare graviditetsfoton på "lillmagen"😊
Svar: Åh vad roligt! Vilken vecka är du i?
Carolina Lidström

Sissi

2015-11-22 - 12:16:15
Jag är i vecka 28+2. Och när är det dags för dig? Halkade in på din finfina blogg igår för försa gången. Spännande att följa din resa :-)
Penélope
Alltså. Du är så vacker!
Svar: Det är fotografen som gör jobbet ;)
Carolina Lidström
DU ÄR SÅ FIN! En riktig skönhet och hur bra som helst framför kameran! <3
Svar: Ingen konst med en proffsfotograf som håller i kameran :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar