Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Att säga nej

2015-11-24 09:30:32 i Allmänt

När mycket i livet är roligt är det lätt hänt att man vill göra allt det där roliga. Det fungerar dock inte i längden, något jag vid flertalet tillfället fått erfara. Allt det roliga blir lätt stressmoment om det blir för mycket. Därför har jag övat på att lära mig att säga nej. Som ni vet älskar jag att sjunga och musicera i olika former men denna senhöst har jag tackat nej till inte mindre än tre musikrelaterade uppdrag. Det känns såklart väldigt tråkigt att tacka nej till att sjunga under hjulet, att sjunga med jazzkvartetten och att leda lärarjulkör på avslutningen men jag måste prioritera. I höst har jag utöver jobbet prioriterat instruktörsutbildningen vilken nu är avslutad med gott slutresultat. Nu ska jag prioritera jobbet och alla uppdrag som ingår i det så här i juletider och så ska jag prioritera huset, bebisen i magen och att vila. Vila är något jag inte direkt känt att jag haft tid till och det är ju tur att jag mått bra i graviditeten så jag kunnat köra på i detta tempo, men nu är det stopp i karusellen. Jag ska jobba i nitton dagar till sedan går jag på välförtjänt jullov och direkt efter det påbörjas min föräldraledighet. Galet, men sant. 
 

Skriv en kommentar