Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Trädgårdsfynd

2015-05-17 21:18:00 i Allmänt

Plockade in dessa små glädjespridare i kväll. Har varit ute prick hela dagen. Först lade jag ett 300 meter långt spår med två vinklar till Imra och medan spåret låg till sig tränade vi lydnad på åkern. Imra var en aning (underdrift) ofokuserad då det var mycket spännande och gott att äta renbajs istället för att lyssna på mina kommandon. Hon gjorde dock en mycket fin ingång vid apporteringen, något hon annars vanligtvis slarvar med. Spåret fixade hon med bravur och hittade de tre pinnarna. Kul!
Efter träningen har jag och mamma tömt komposten och fyllt alla varmbänkar (odlingslådor) med kompost som ska få ligga som det understa laget och bilda riktig värme för att öka på växtkraften i grödorna. Redigt träningspass med andra ord! Vi har även rotat fram fyra ytterligare gamla fönster från lagårn som återbrukas som odlingsbänkar. Funderar även på att anlägga ett jordgubbsland på en del av potatislandet. /Odlaren, hehe.
Det är så himla härligt att vara hemma igen och det ska bli kul att återse mina saknade elever i morgon. I morgon ska jag även publicera det första Mallorca-inlägget! Nu ska jag dejta kudden - är helt slut efter en lång resdag med sen natt i går och natten innan dess dansade jag mig trött till klockan var natt och läggdags för länge sen så nu måste jag ta igen förlorad sömn så jag kan göra ett bra arbete i morgon.
 

Kommentarer

Åh, jag har sett någon blå liten stackare bland allt gamm-gräs här uppe också. Man blir så glad av lite färgglada blommor :)

Skriv en kommentar