Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Timglas.

2015-05-27 12:45:29 i Allmänt

Det är en onsdag i maj
Jag och min jobbarkompis Linda
rättar uppsatser och lyssnar på Winnerbäck
Klockan 14.00 åker vi till Umeå
där vi ska springa Blodomloppet
med ett gäng andra från jobbet
Maj regnade bort
längtar
till hägg och syrén
och till djupa andetag
Det måste komma något bra
överallt
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2015-05-28 - 14:05:03
Så skoj att ni åkte ner för Blodomloppet, ajg fick erbjudande att ta en kollegas plats å blev så sugen då jag ändå var i Umeå, men efter 9 timmars sittande och bara kaffe och banan i magen så vann förnuftet och jag rattade hemåt istället... men ser fram emot en liten rapport hur det var! Var iaf ut en kort sväng i Gammliaskogen i tisdags mellan skurarna, och det var lika rörigt som vanligt tycker jag, stigar hit och slingor dit, tacka vet jag elljusspåret här hemma ;-D KRAM!

Skriv en kommentar