Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Veckans möbel: pottskåpet

2015-03-26 07:59:00 i Allmänt

Förra veckan påbörjades "Veckans möbel"-projektet (se kategorin för tidigare inlägg) och nu är det dags för veckans möbel som fick bli mitt älskade pottskåp. Detta skåp hittade jag i gammelfarmors hus och mest troligt användes det flitigt förr.
Det är så snyggt slitet och passar perfekt som nattygsbord i gästrummet.
Älskar möbler med en historia!
Ps: I går hann jag aldrig blogga något. Hade fullt upp med redovisning av muntliga nationella där en elevs tal blåste mig av stolen totalt (glömde anteckna och satt bara och gapade över hans förträfflighet) och sedan var det dags för inspelning med en elev. Kul! På kvällen kom min vän Emma med. Hade tagit fram Alfons kurragömmajakt-spelet då jag hade hoppats på att Freja och Gustav också skulle med men de fick kusinbesök och stannade hemma. Ludvig och Hanna kom också förbi på fika. Mysig kväll som slutade med att jag totalslocknade 22.00.
 
 
 
 

Kommentarer

angelicasvarld.blogg.se

2015-03-26 - 08:50:51
Ute på vår paradisö har jag ett liknande "pottskåp" som nattygsbord...Älskart! De är så vackra!

Jessica

2015-03-27 - 11:08:58
Vilket vackert skåp! Det är så roligt när man kan återanvända gamla möbler. Extra kul att den kommer från din gammelfarmor!
Älskade arkivskåpet och pottskåpet var minst lika fint! Vilka skatter!

Skriv en kommentar