Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Världsfint sportlovssällskap

2015-03-02 18:25:00 i Allmänt

I dag har Johanna varit här och hälsat på. Jag bjöd på lunch och så gick vi en promenad och pratade cirka tusen ord per minut. Jag sa till Johanna att tänk när vi var 14 år och låg uppe på höskullen och fnittrade och nu är vi snart 28 och pratar om porslin som om det vore det bästa som finns!
Bulgursallad med halloumi, soltorkade tomater, persilja och lime. Världens enklaste och godaste lunch.
 
 
 
 

Kommentarer

Sandra Lundin

2015-03-03 - 08:56:16
Åh, den där salladen såg verkligen gudomlig ut! Äter alldles för lite bulgur nu när jag tänker efter :)

Skriv en kommentar