Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Personliga armband

2015-03-23 13:12:10 i Allmänt

Min vän Emma gör tennarmband och hon är jätteduktig. På beställning knåpar hon ihop armband utifrån önskemål om färg och utseende. Här är ett armband som hon gjort efter Christoffers önskemål. När vi gick i samma klass minns jag att jag var så förundrad över hennes skicklighet och att allt hon gjorde blev så fint. När vi gick i lågstadiet skulle alla elever i skolan sy varsin docka att hänga på en stor bonad. Emmas docka blev såklart proportionerlig, noga designad och blev ärad ett gott slutresultat medan min stackars skapelse till trasdocka fick knöliga ben, fransiga kläder och risigt garnhår av misstänkt dålig kvalite.
 
 

Skriv en kommentar