Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Pelargoner

2015-03-06 11:47:00 i Allmänt

Nu har mina pelargoner fått komma upp från källaren där de varit på vintervila. De har blivit nedklippta och fått ny jord så nu hoppas jag på rik blomning.
Tänker alltid på min farmor när jag håller på med blommor. Särskilt pelargoner. Hon älskade allt som hade med blommor att göra. Fint att pelargoner får stå i det där fönstret igen.
 
 

Kommentarer

Maja

2015-03-08 - 19:15:42
Åh, jag är så dålig på att ta hand om mina pelargoner. Mina har fått stå framme hela vintern. En av dem började blomma häromdagen..haha. Får se hur om de andra klarar av det också eller om jag misshandlat dem för mycket..
Idag ska jag ta fram mina pelargoner och väcka dom från sin dvala.

http://www.susannasekologiska.com

Skriv en kommentar