Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Påsken är snart här!

2015-03-31 20:30:37 i Allmänt

Nu har påsken fått komma in i vårt hus. Ute i farstun står detta påskris pyntat med ägg och garnkycklingar som min mormor gjort.
I en gammal sko har jag gjort ett rede.
Den här kransen gjorde jag påsken 2012 (tror jag) och den har hängt med sedan dess.
En liten kyckling sitter där och välkomnar alla besökare.
Återigen ett arv från mormor.
Guldägget från barndomen och pärlhyacinter: ett måste på påsk!
I somras fyndade jag miniägg i trä för 8 kr (!) på en loppis i Dalarna. Alla målade i vårliga pastellfärger.
Älskar dem redan!
Ljuslykta från Cult design.
Liten servetthållare designad av mig anno 1994. En erfaren designer redan då!
Ett ihophafsat verk av mig.
Mer pärlhyacint och ägg. Nu räknar vi ner timmarna till vi får sätta oss i bilen och åka till Raja på torsdag för påskfirande hela helgen! I år kommer Christoffers gamla pluggkompisar Andreas och Robin hit. Här kan ni läsa om första gången de var hit och hälsade på.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Så fint med allt påskpynt! Gillar mycket din sko med ägg. Det var ett bra tips! Fin kväll till dig och hundarna!

Sandra Lundin

2015-04-01 - 07:15:46
Åh, så mysigt! Jag har inte pyntat något alls men kanske ska ta mig tid att göra det så vi får lite stämning i helgen i alla fall :)

Skriv en kommentar