Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Pappa stilmästaren

2015-03-01 16:13:45 i Allmänt

Min pappa är en av mina allra störa stilförebilder. Han har en oklanderlig klädstil och kan konsten att matcha på ett stilfullt sätt. Han specialbeställer ofta från Irland och England och köper bara saker han verkligen vill ha, och handlar aldrig någonsin på måfå. Lägg märke till hur tröjan går ton i ton med en av rutorna på skjortan. Lika ofta som han är så här söndagsfin kan han också gå klädd i skidbyxor, tjocksockar, piké, skjorta (!) och tröja och som svar på att vi retat honom för det gjorde skrev han en ironisk låt som går "Krage på krage, piké på piké". Sådan är han - han lyckas alltid fånga sina "fadäser" till komik och har en aldrig sinande förmåga att bjuda på sig själv. Titta bara på pliret i blicken!
 
 

Kommentarer

K,Berg
Vilhelminas bäst klädda man!!
Svar: Ja, inte sämsta i alla fall :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar