Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Löpning och däckdragning

2015-03-09 19:49:00 i Allmänt

Befinner mig i ett endorfinrus! Jag och Jax har varit ute och sprungit under stjärnhimmeln. Jax och Imra är världens bästa träningskompisar: de klagar aldrig, de är alltid med på noterna och de peppar mig, på sitt egna vis. Efter löpturen blev det en vända däckdragning för Jax del. Det är viktigt med kompletterande styrketräning för hundar då de får bättre kapacitet att klara av andra aktiviteter samt får bättre förutsättningar att bära upp sin kropp på rätt sätt.
Ps: Haha, min galna blick och Jax uppgivna min...
 

Skriv en kommentar