Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jobbeleijobb (eller den mer strama rubriken "Litteraturstudium")

2015-03-18 16:32:10 i Allmänt

Ska hänga kvar på jobbet en stund till då jag och en jobbarkompis ska hem till en tredje jobbarkompis för en kväll med middag och jobb. Vi ska försöka färdigställa vårt "lilla" projekt. Någon gång under läsårets gång myntades idén om ett gemensamt temaarbete för våra elever som läser litteraturhistoria. Det resulterade i en arbetsgång med endast en träff varannan fredagmorgon vilket gjort att vi nu valde att sätta oss ned en hel kväll för att slutföra arbetsbeskrivningen. Tanken är att eleverna ska få göra ett litteraturstudium där de ska läsa två verk, redogöra för likheter och skillnader, svara på frågeställningar samt anknyta till en historisk koppling. Ja, ni hör ju hur flummigt det låter i denna planeringsfas. Förhoppningsvis klarnar det under kvällens arbete! 
 

Skriv en kommentar