Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

5 saker.

2015-03-11 15:29:04 i Allmänt

5 saker jag brukar säga
– Men heeeej!
– Himla
– Det blir bra
– Vad fint!
– Då ska vi se

5 saker jag brukar drömma om
– Att jag är ute och reser med randompersoner från mitt tidigare liv
– Att jag blir jagad och inte kan springa fort därifrån
– Att jag står på scen och har glömt bort alla melodier och alla repliker
– Att jag tävlar och det antingen går jäkligt bra eller katastrofalt dåligt
– Att jag kan tala med djur

5 saker väldigt få personer vet om mig
– När jag var liten var jag väldigt lat och sa ofta "jag är trött i benen" (detta som en direkt följd av att min storebror och farmor och farfar servade mig konstant).
– Jag har lätt för att få klaustrofobi i små utrymmen
– Jag är väldigt känslig för lukter och klarar inte av rum som inte vädrats på lång tid.
– Jag är livrädd för att åka utförs efter en krasch i mina tidiga tonår. Får ilningar i kroppen av att se störtlopp på tv.
– Jag är värdelös på att hantera situationer jag inte har en plan för.

5 saker jag älskar att göra
– Planera dagar i förväg och längta
– Slutföra projekt med ett gott resultat
– Läsa en bra bok när det är knäpptyst runt om mig förutom regnet och vinden utanför
– Springa eller åka skidor i lätt snöfall
– Musicera när inspirationen finns

5 saker jag beställer utomlands
– Säkra kort på drinkmenyn
– Rosévin
– Skaldjur
– Pasta
– Färskpressade juicer

5 saker jag saknar i min garderob
– En vinröd cashmere-tröja
– Den perfekta vita skjortan
– Svarta kostymbyxor i avslappnad look
– En mörkbrun Härkila-tröja (jag fyller år den 24 april..........)
– En Greta-klänning (drömmen)

5 saker som doftar underbart
– Hästar i sommarsol
– Hägg
– Valpmagar
– Bebisar
– Christoffer skjortor och hans hud, mmmm!

5 saker jag vill bli bättre på
– Hantera situationer utan att ha en plan för dem
– Ha tråkigt
– Saker som rör min bil 
– Bli ännu bättre på att tänka "äh, det löser sig"
– Fiska! 

5 saker jag skrattar åt

Mina bröder
– Mina elever och vår jargong som lätt uppstår på trötta fredagar.
– Christoffers hittepå-låttexter som rimmar förvånansvärt bra
– Imra och Jax för att de har så många roliga fyr för sig
– Roliga kommentarer från barn för de säger alltid sanningen (som den gången då Christoffers kompis döttrar hälsade på då Christoffer fyllde år och granskade mig med kritisk blick och sa: Vet du? Man kan faktiskt inte ha tröja och jeans på kalas, man ska ha klänning!

5 saker som gör mig till mig
– Jag är glad och hittar nästan alltid en anledning att vara det
– Jag måste alltid ha frukost i magen innan jag kan starta en dag
– Jag är snäll och det mina vänner kanske är den mest underskattade egenskap en människa kan besitta
– Jag hatar att ha tråkigt
– Jag vågar ge mig hän åt livet

 

 


Kommentarer

En sån jättekonstig återkommande dröm jag har är att jag är på en olycksplats eller blir utsatt för något obehagligt som kräver ett nödsamtal. Men varje gång jag ska slå 112 så kan jag inte, fast att jag trycker på rätt knappar så går fel siffror in, riktigt obehagligt. Den dagen jag då jag verkligen behöver ringa, hoppas jag att jag fixar det;)

Skriv en kommentar