Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Valplivet

2015-06-23 21:30:00 i Allmänt

Ena stunden...
och andrs stunden! Sorry för oskärpan men det är svårt att fånga en nioveckorsvalp på bild i farten, hehe.
I kväll har Imra också fått lite uppmärksamhet då vi varit på personsöksträning. Det gick fint men det märktes att hon var lite slö efter flera dagars fritt badande (hon kan vara ute i vattnet i timmar om man inte stoppar henne) och lek med Major. De leker bra ihop men jag antar att det bara är en tidsfråga innan hon tycker att Major blir för jobbig och då säger ifrån. Jax sköter det hela bra och i dag när jag rensade ett av landen fick valpen vara i hundgården i tjugo minuter. Först stod han vid grinden och skällde och gnällde men sedan somnade han i ett hörn. Målet är att låta honom vara där en stund varje dag så att han vänjer sig. Jax som är trygg i hundgården är en stor hjälp. Än har vi inte delat av gården med sektioner då Major är så liten än, men i framtiden får de var sin del.
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar