Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Musik + musik med betydelse.

2015-06-03 15:11:41 i Allmänt

Har hittat ny musik som kommer att gå varm i mina högtalare: The Wailin' Jennys – Asleep At Last.
 
Appropå musik. En gång i veckan har jag musik med en elev som har det som "extrastöd". Eftersom det var sista gången i dag spelade vi igenom alla låtar hen skrivit under våra tillfällen tillsammans och helt plötsligt börjar hen sjunga en låt om mig, till mig mig som ett tack för att jag är hens vän. Och vad gör jag? Jag börjar gråta. Såklart. Känslosamma, sentimentala lilla Carolina vars elever sätter så stora avtryck i hjärtat.

Kommentarer

Skriv en kommentar