Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ringträning

2015-07-15 08:14:00 i Allmänt

I gårkväll styrde Christoffer upp ringträning här hemma för kompisen Gabriel och hans hund vilda och Julia och hunden Rask som är en avkomma efter Jax. Rask ska ställas ut i Junsele första helgen i augusti, spännande! Jag och Imra var också med men hoppas att hon kommer tillbaka till sitt rätta jag snart för nu är det som att springa med en avdankad gammal travare som helt tappat livsgnistan... Hatar löpperioder.
Älskar temperamentet på denna hund!
Major var i hundgården under timmen vi tränade och för att aldrig ha varit där själv utan Jax skötte han sig exemplariskt. Han satt och studerade alla hundar och gick sedan och lade sig på altanen, hehe. I går var vi till veterinären för 12-veckorssprutan och han spatserade in på mottagningen, luktade och kollade runt. När jag lyfte upp honom på "britsen" trodde jag att han skulle bli lite fundersam men när veterinären ställde fram en liten burk med godis dök han ner i den och märkte inte ens att han blev stucken.
- Men det var en cool valp! Och så lugn! sa veterinären. Ja, tänkte jag. Han är cool och lugn, men även han kan få de mest galna valprycken man kan tänka sig och jag fasar redan för "trotsåldern".
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar