Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Se snön som en konkurrent

2015-01-02 10:52:00 i Allmänt

I morse tog jag Imra med på en springrunda. Vi hade det ymniga snöfallet emot oss men jag valde att se snön som en konkurrent som jag skulle vinna över och då gick det lättare. Imras päls kring runt tassarna måste klippas snarast då hon snabbt bygger snöstyltor i det här vädret. Jax fästmö Nikita har nu åkt hem och han ser så snopen ut. Det var verkligen en fin tik och jag sa till Christoffer att vi kunde köpa henne men då jag fick höra den uppskattade prislappen och att hon dessutom inte var till salu nöjde jag med att ha haft henne några dagar, hehe.
 

Skriv en kommentar