Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Rensningarnas rening

2015-01-03 10:55:00 i Allmänt

Som ni kanske är väl införstådda i vid det här laget så älskar jag att rensa! När jag har en ledig dag helt utan planer kan jag sätta mig med en låda eller ställa mig i en garderob och rensa. Det är något fridfullt över rensningen och allt blir snyggt och sorterat och jag får ett inre lugn. HAHAHAHAHA. Låter som någon hippiekvinna... På bilden här ovan rensar jag min strumpbyxelåda. Nu har jag 18 strumpbyxor i skiftande typ (vem behöver egentligen 18 strumpbyxor? Kan dessutom meddela att jag kasserat fem stycken som var slitna eller fyllda med hål). Sinnes. Till mitt försvar kan jag ju dock säga att jag ofta bär kjol eller klänning. Under lovet har jag även städat i mitt skåp med jul- och påskpynt, rensat min sminklåda, städat mitt nattygsbord och sorterat tre lådor i köket. Ni kan kalla mig rensningsdrottningen!
 

Kommentarer

Skriv en kommentar