Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Nya tapeten

2015-01-18 14:13:00 i Allmänt

Här kommer ett smakprov på den nya tapeten i gästrummet! Vi (eller hehe, jag) valde en tapet som heter "Trellis leaves" från kollektionen "Falsterbo II" från Boråstapeter. Jag är nöjd med valet då jag ville ha en klassisk och tidlös tapet som passar med husets "anda" - moderna tapeter skulle skära sig för mycket.
Här har jag bara snabbt gjort en liten installation för att visa tapeten. Vi väntar fortfarande på golvet så hela rummet inrett får ni se sedan då allt är klart. Men ni vet ju hur det är.. börjar man tänka: måste ha en viss typ av lampa, och måste hitta en sån kudde och hur ska tavlorna sitta och ska möblerna stå si eller så.... så är risken stor att det fortsätter i all evighet.
Närbild på nya tapeten.
Och närbild på gamla tapeten.
Den gamla tapeten hade en beige botten med ett mönster av slingrande blommor i rosa/beige och vitsilvrig ton. Egentligen ingen fruktansvärd tapet men den var ganska nött på vissa ställen och rummet behövde en allmän uppdatering.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Älskar tapeten! Har tittat på den flera gånger, men aldrig kommit fram till vars den skulle passa. Superfint blev det, ett gästrum jag gärna skulle bo i! ;)
Svar: Ni har säkert något rum där ni kan ha den :) Annars får du rama in den i en tavla - du kan få en provbit av mig :)
Carolina Lidström

Therese Bjärstig

2015-01-20 - 10:47:28
Wow! Vilket bra val, känns som den tapeten SKA sitta i det rummet, ska bli så skoj att se helhetsbild senare. Är helt på din linje att tapeten liksom ska följa huset, blir lite tokigt med gamla gårdar som får hypermoderna tapeter kan jag tycka... Ha en fortsatt fin vecka!
Svar: Ja, precis! Det skär sig allt för mycket annars :) Tack detsamma!
Carolina Lidström
Marion
Wow! Så snyggt det blev!
Hade faktiskt inte lagt märke till den tapet du hade innan, men nu, med den nya, så kändes det så självklart för rummet!
Du är fantastiskt duktig på att kombinera och få saker och ting att passa ihop! Riktigt inspirerande att läsa och se hur du pysslar på i ditt/ert fina hus!
Kram!
Svar: Tack för din fina kommentar Marion! :) Hoppas allt är bra med dig! Stor kram!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar