Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hjärntrött

2015-01-13 22:28:17 i Allmänt

I detta nu dricker jag mitt just nu godaste te "Lapsang" med massor av mjölk och två mackor som C ordnade till mig på beordran, haha. Ringde när jag körde hem från Vilhelmina och frågade honom om han kunde fixa fika till mig. Jag är ju en sådan där som måste äta frukost, lunch, mellis, middag och kvällsfika för att överleva (äter jag supertidig frukost vill jag dessutom ha ett mellis innan lunch också för att kunna leverera optimalt. Ingen vill samarbeta med Carolina med lågt blodsocker, tro mig) och nu hade det gått fem timmar sedan middagen och min mage kurrade efter föda efter ett två och en halv timme långt styrelsemöte med Brukshundklubben. Vi har bland annat förberett inför årsmötet i februari. På jobbet har det rullat på och jag fick uppslag till ett blogginlägg efter en diskussion om språksociologi som skenade iväg till Facebook-statusar - mer om det i ett kommande inlägg alltså. Nu ska den här trötthjärnan ta och luta huvudet mot kudden och vila sina blå.
 

Skriv en kommentar