Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En tur i tystnaden

2015-01-24 13:16:00 i Allmänt

I förmiddags spände jag på mig Tegsnässkidorna och drog med Imra ut på tur!
Det finns många saker som gör mig lycklig och en av dem är att se glada hundar springa omkring i skogen.
Det såg ut som att snön bäddat ner hela skogen i ett mjukt lager av bomull.
Bästa äventyrskompisen.
Att skida genom knäpptyst skog är som magi - allt står stilla.
Hittar du något, Imra?
Va? Sa du nått? Låt mig arbeta ostört, tack!
Dagens dos av frostnupenhet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Stina
Åh vilken fin mössa, vet du var det är för mössmönster?
Svar: Tack! Nej, jag har faktiskt ingen aning. Det är min mormor som stickat den och jag hittade den i min mössgömma :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar