Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Nån måste skriva om mitt slut, du läser mig som en öppen bok

2015-02-04 16:52:01 i Allmänt

 
Dagens soundtrack får bli denna låt från 2010. Har varit så extremt trött hela dagen i dag. En elev sa till och med: Hur mår du i dag, Carolina? Varpå en annan elev stötte till honom och sa: Äh, tyst. Hon kanske har en dålig dag och det måste alla få ha ibland.
Omtänksamheten <3. Jag har inte haft en dålig dag i den bemärkelsen, mest bara som att den här dagen har passerat mig och att jag inte riktigt hängde med. Hoppas att kvällens gospel-rep kan råda bot på det. Musik har ju en tendens att laga mycket. Lyssnade så mycket på Håkans album "2 steg från paradise" hösten 2010 som var den värsta hösten i mitt liv och jag lät mig bäras av texterna och somna lugnt till musiken.
Många frågar mig hur jag kan lyssna på Håkan eftersom han ju inte har den "ultimata rösten" och då svarar jag att jag inte lyssnar på honom för rösten utan för texterna och den musikmagi han skapar. I den här låten driver han till och med om att han inte kan sjunga och då måste man ju bara tycka ännu mer om honom.
 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2015-02-05 - 10:31:33
Sant! Jag gillar inte Håkan, men texterna, de är sååå bra, så jag blir kluven, typ hatkärlek!
Tack för krya hälsningen, sakta men säkert verkar det gå åt rätt håll, men tar en hemma vecka så hon hinner samla kraft, en middag och en macka är liksom inget att leva på, så några skridskor bidde det inte i dag för henne! Lovade att vi åker i helgen istället om hon vill/orkar! Ha en fin dag.

Skriv en kommentar