Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lax- och avokadomacka - den perfekta lunchen

2015-02-02 13:08:00 i Allmänt

Eftersom jag jobbar hemifrån på måndageftermiddagar äter jag ofta en rätt snabb lunch men bara för att den är snabb behöver det inte betyda att den är dålig. Jag vill att den ska vara snabb, näringsrik och att jag ska bli mätt så jag orkar jobba på till middagen kl. 17.00. Därför kommer här ett tips på min snabba och goda lunchmacka!
Du behöver två skivor grovt bröd, lax, en mogen avokado, citron, persilja, svartpeppar och flingsalt. Lägg på allt på mackan, riv citronskal på och pressa även lite citronsaft på mackan om du gillar det. Strössla med persilja, salt och peppar - klart!
 

Kommentarer

Ser ju hur gott ut som helst!

Rebecka

2015-02-02 - 13:27:49
Det ser ju galet gott ut!
Å så gott! Älskar lax och avokado! :D
Oj, vad gott det såg ut! Riktigt frestande!

Skriv en kommentar