Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Slutspurten

2015-12-17 22:44:54 i Allmänt

Är precis hemkommer efter en marathondag. Började klockan 08.00 med överlämning till en av mina kollegor som ska ta över en av mina klasser nu under föräldraledigheten. Fortsatte med att bedöma några debattartiklar. Övergick sedan till ännu en överlämning till en annan kollega som tar en annan klass. Sedan var det dags för besök hos barnmorskan där högt blodtryck konstaterades. Jag har haft ett jättebra och jämnt blodtryck under hela graviditeten men nu är jag så uppe i varv över terminsslut och allt jag ska knyta ihop innan ledigheten att trycket påverkas. Så lägligt med jullov I MORGON (tusen hurra gånger en miljon). Barnmorskan sa åt mig att bara släppa allt och VILA så det ska jag göra från och med i morgon.
Efter besöket hos barnmorskan fortsatte debattartikel-läsandet följt av lunch med mitt arbetslag. Under eftermiddagen har jag hunnit med tre musiklektioner, rep med några tjejer som ska spela en egen låt i morgon på julavslutningen i kyrkan, körrep samt övning med två elever som ska sjunga solo i morgon. När klockan slog 17.00 var det klart och då fortsatte jag med att maila alla klassföreståndare med information kring omdömen och överlämning i musikämnet och så slutförde jag bedömningen av debattartiklarna så NU tror jag att allt är klart inför att "zoona ut" i morgon.
Halv sju steg jag in hos Johanna där jag, Emma, Agnetha och Johanna har haft glöggkväll. Så välbehövligt och mysigt! Kände mig dock som världens största tröttis och när jag gick på toaletten och tittade mig i spegeln besannades min känsla genom jordens tröttaste och blankaste ögon. Nu ska jag ta fram finkläder inför avslutningen, pinka hundarna och SOVA. Det var allt om min marathondag, tack och hej för mig!

Kommentarer

Antar att ni har avslutning idag och vill bara önska dig lycka till när du säger hejdå till dina elever. Vet att det kan vara kämpigt och lite ledsamt men ditt liv kommer fyllas med så mycket glädje alldeles, alldeles strax!
Svar: Tack snälla du! Vad fint av dig! Ja, livet kommer verkligen att få en extra dimension alldeles snart :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar