Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Juleljus

2015-12-01 20:08:00 i Allmänt

I kväll efter sparkturen satte vi upp den adventsgran som Christoffer högg i helgen. Bilden gör inte myset rättvisa men jag kan lova er att stämningen infann sig. Jag sa "åh, vad fint" och "åh, vad mysigt" så många gånger att Christoffer trodde att de var de enda orden som fanns i mitt vokabulär. Tänk att det är den första december nu. Vi klarade oss genom november, min sämsta månad. Tänk nästa månad är det januari = bebismånaden (förhoppningsvis, har inte lust att gå över tiden flera veckor...).
 
 
 

Kommentarer

Maria

2015-12-01 - 20:13:58
Såå fint det blev...älskar ute gran
Maria

Jessica

2015-12-02 - 16:15:34
Tycker det blev jättefint och mysigt (så dessa ord var helt rätt!). Härligt att ni har en egenhuggen gran!

Skriv en kommentar