Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tankat frisk luft och fina minnen.

2015-08-16 13:01:32 i Allmänt

I måndags packade vi bilen och åkte upp till Raja igen och vi kom hem i går. Ett litet gyllene moget hjortron!
En dag kom Ludvig och Hanna upp så de följde med på tur.
Får det lov att vara ett hjortron?
Stannade till vid Hundsjön och fikade.
Eldmakaren.
Lite kokkaffe!
En dag tog vi hundarna ut på tur och gick till Handsksjökojan där vi övernattade. Vätskepaus i bäck!
Massa hjortron har vi sett men bara kart och det är mot min princip att plocka annat än mylta.
Fina, kloka och snälla Jax. Han är en så bra förebild till Major. 
Så kom vi fram till Handsksjön.
Kvällsfika: nyponsoppa och tunnbrödmacka!
Vaknade upp till en strålande dag på morgonen (efter jag väckt Christoffer och tvingat honom att elda i kaminen då det bara var 3,9 grader ute och det kändes inne i kojan). 
Så vandrade vi tillbaka igen.
Bästa killarna!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Imit
Men. Ser helt ljuvligt ut. Saknar er. Kram!
Johanna L
Åh, så härligt ni verkar ha haft det! Kram

Therese Bjärstig

2015-08-16 - 20:02:35
Så mysigt! Och du är en klok kvinna, kart plockar man inte då det gäller hjortron! Blev lite besviken då underbara Clara bloggade om sitt hjortronplockande, och hade en bricka full med kart som hon hävdade skulle kunna ligga och mogna.... Tillåt mig tvivla trots att jag annars litar på hennes husmorstips o liknande. Men "blötbära" får man bara i skogen hävdar jag! Ha en fin kväll!

Skriv en kommentar