Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sparar alla i hjärtat

2015-08-26 12:47:00 i Allmänt

Träffar alla nya och gamla elever i veckan så här i skolstartstider. Det är så kul! I dag kom en ny elev och hade med en hälsning från en före detta elev som gjorde mig varm i hjärtat. Önskar att man hade kvar alla elever hela tiden och att de inte skulle ta studenten men jag sparar alla i minnet. Mvh/sentimental lärare
Appropå mitt jobb och musik. Just nu går två låtar på repeat i mina högtalare och lurar:
Så skönt flow i "Words" och stämmorna i "Vilja bli" MMMMMMMMM! Sverige är så himla bra på att göra musik. Hoppas ni alla har en fin onsdag. 
 

Kommentarer

Anna
Åh åh, lyssnade du på hennes sommaprat? Magi!
Svar: Ja, självklart! Ett måste! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar