Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Någonting helt nytt

2015-08-21 07:29:00 i Allmänt

Denna fredagmorgon startar jag med att berätta någonting helt nytt för er. I januari kommer det en liten miniperson av mig och Christoffer, den bästa personen jag vet. Vi är så glada och förväntansfulla. I går var vi till Lycksele och gjorde ultraljud och allt såg bra ut. Bebisen låg dock med ansiktet undangömt så vi fick gå ut en stund och komma tillbaka så att den fick en chans att vända sig så att vi kunde få en bra bild, men icke. Det var en blyg liten krabat där inne (måste vara Berg-släktet, hehe). Vi fick i alla fall se att allt såg ut som det skulle vilket var oerhört skönt, men på bilden vi fick ser barnet mest ut som en knölig potatis, haha!
På tisdag går jag in i vecka 20 och då har snart halva graviditeten passerat, helt galet. Jag ska berätta om hur jag känt och känner för er och tänker att jag startar en ny kategori om graviditeten där jag kan samla mina tankar kring den. Måste ju berätta om hur vi kände när vi fick reda på det och hur det var när vi berättade för familjen. Och om den stora tröttheten... Det kommer, håll utkik! Var snälla nu och håll tummarna att allt går bra fortsättningsvis!
Ps: Ni som grattat mig när jag lade upp denna bild på Instagram: TACK! Blev helt överväldigad och började morgonen med några tårar.

Kommentarer

Mamma
Farfar Bo håller ett vakande öga över Er ser jag. Kram Ma
Svar: Självklart! ;)
Carolina Lidström
Emma
Stort grattis! Jag brukar inte kommentera, men tycker om att läsa din blogg då du liksom jag bor i en inlandsby (Varpsjö). Kul att läsa om någon med liknande intressen som en själv. Hoppas fortsättningen av graviditeten fortskrider utan bekymmer!
Svar: Tack så jättemycket! Vad roligt att du läser min blogg. Håller med om att det är roligt att läsa om någon med liknande intressen :) Ha en fin helg!
Carolina Lidström
Men grattis! Så roligt!
Jag vill också följa dig på Instagram! Hur hur hur?
Svar: Tack snälla du! :) Jag heter carpiagaelipe på Instagram så skicka en förfrågan!
Carolina Lidström
Maria Fornlöf
Stort Grattis från Hedemora!
Jag brukar heller inte kommentera men är en ivrig följare av bloggen. Jag är kusin med din mamma och vi har nog inte träffats på minst 10 år! Jag har följt bloggen sedan hösten 2012 då Lars tipsade mig om den! Då var jag föräldraledig med min son Folke och din blogg blev ett mycket trevligt sällskap 😃 Nu väntar jag vårt andra barn som kommer i...januari!
Det ska bli så roligt att följa dig och din graviditet, särskilt eftersom vi ligger så lika till i våra graviditeter!
Kram Maria
Svar: Åh vad glad jag blir att du skriver! Tack så otroligt mycket! Ja, det var längelängesen vi sågs men nu har vi ju verkligen en anledning att styra upp en dejt till sommaren när vi får bebisar samma månad, så himla kul! :) Vilken vecka är du i nu? Stor kram och hälsa alla!
Carolina Lidström
Myskulan! Tänk vad fina vi kommer vara över jul, som stora julgranskulor! Vi får se till att ses snart och uppdatera läget lite. Kram
Svar: Ja, hahaha! Har också tänkt på det! Ska köpa en röd, glittrig klänning och glida omkring i, hahaha! ;) Ja, det måste vi! Kanske nån sväng nästa vecka? Kram!
Carolina Lidström
annkristin
Grattis! :) Så roligt! Att du lyckats hålla det hemligt så länge på bloggen :) Det ska bli kul att följa dig på bloggen med din gravidtitet o om jag får följer jag dig gärna på Instagram också, skickar en förfrågan (annlin04) så får du en liten inblick hos mig också för jag har ju ingen blogg :) Har arbetshelg i den här sommarhettan därför är jag uppe denna tidiga timme en lördagmorgon. Kram och lycka till ! Annkristin.
Svar: Hej Annkristin! Tack så jättemycket! Ja, jag är förvånad över mig själv, haha, men kände ändå att jag ville vänta att berätta tills efter UL så vi såg att det var en bebis där och att jag inte var "skendräktig", haha ;) Du får gärna följa mig! Såg nu att jag skrivit fel namn till Frida. Jag heter "carpiagaelpie" på Instagram. Är dock mer aktiv här på bloggen, men mer snabba kort och uppdateringar tas på Instagram :) Hoppas allt är bra med dig och hälsa alla så mycket på jobbet! Kram och tack igen!
Carolina Lidström
annkristin
Hej igen!
Jo med mig är det bara bra! Hade första perioden semester så jag har varit igång ett tag. Jag har hälsat till dom du känner idag o ska hälsa till flera till veckan:) Jag har delad tur idag så är hemma några timmar. Jag har skickat en förfrågan till dig på Instagram,( annlin04) såg dig på Linneas " Insta så jag klickade där så det blev rätt. Sköt om dig o njut av allt! Kram
Men GRATTIS!
Så himla kul med alla som faktiskt lyckas med detta konststycke! Det måste vara en fantastisk lycka.
Grattis till er!
Kramar!
Svar: Tack snälla du! Ja, det är en helt otrolig känsla, man förstår det nästan inte. Hoppas allt är bra med dig! Kram!
Carolina Lidström
Anonym
Ett hjärtligt grattis till er båda!!!! Detta är den häftigaste resa man någonsin gör, njut allt vad ni kan! Och så roligt att ni får smått ungefär samtidigt som Johanna och Anders, vad lade egentligen killarna i maten vid den där patmiddagen ni hade ;-) än en gång grattis ❤️ /Therese Sockenvägens Söta
Men Carolina! Inte anade jag att jag missat såhär många inlägg hos dig! Läste bara bakåt två stycken len i morse. Wow, grattis! Vilken underbar, underbar nyhet <3
Svar: TACK! :D Känns helt otroligt! Blev ju helt pirrig av bebislängt då jag såg din systers bebis på din blogg :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar